Han Steenbruggen houdt derde lezing over Sjoerd de Vries

Op uitnodiging van de Stichting Sjoerd de Vries zal directeur-conservator van Museum Belvédère, Han Steenbruggen

zondag 28 januari vanaf 15.30 uur in de Doopsgezinde Kerk in De Knipe

de derde Sjoerd de Vries lezing verzorgen.

In 2016 organiseerde Museum Belvédère een overzichtstentoonstelling van Sjoerd de Vries. Die expositie, ‘Sjoerd de Vries – Heimwee naar de toekomst’, werd voorbereid door Susan van den Berg (1973-2023) en ingericht door Han Steenbruggen. In deze lezing vertelt Steenbruggen over het samenstellen van die tentoonstelling en de uitwerking die het project had op het verzamelbeleid.

Inmiddels telt de collectie van Museum Belvédère meer dan dertig objecten van de in 2020 overleden Friese kunstenaar. Verder gaat Steenbruggen in op wensen, lacunes en doublures en probeert hij de beeldende kwaliteit van uiteenlopende werken te duiden binnen de context van de museale collectie en de moderne kunst in het algemeen.

Inloop vanaf 15.00 uur.

Plaats: Doopsgezinde Kerk De Knipe, Ds. Veenweg 61, 8456 HK De Knipe.
Parkeren kan op het grasveldje bij de Jan Jonkmanweg.

Kaarten à €7,50 zijn te reserveren via: info@stichtingsjoerddevries.frl

De stichting heeft, in samenwerking met Frisian Colorists & Restorers uit Leeuwarden, een publicatie in voorbereiding in een gelimiteerde oplage waarin alle drie de lezingen uit deze reeks gebundeld worden.

De lezing en ook deze bijzondere uitgave wordt mede mogelijk gemaakt door FB Oranjewoud.